Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Οικονομικές Ειδήσεις

Κατατέθηκε η τροπολογία για τον τρόπο φορολόγησης τηλεπικοινωνιακών, ραδιοφωνικών, τηλεοπτικών ή ηλεκτρονικών υπηρεσιών

ΠΡΟΣΘΗΚΗ - ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ « ΙΔΡΥΣΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ ΑΝΟΙΑΣ, ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΠΕΡΙΓΕΝΝΗΤΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΚΑΙ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ»

 

Α. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ 

Επί του άρθρου 1

Με τις διατάξεις του άρθρου αυτού ενσωματώνονται στο εσωτερικό δίκαιο οι διατάξεις του άρθρου 5 της Οδηγίας 2008/8/ΕΚ, των οποίων η εφαρμογή είναι υποχρεωτική για τα κράτη μέλη από 1.1.2015. Η ενσωμάτωση των εν λόγω διατάξεων είναι αναγκαία προκειμένου η χώρα μας να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της για την εφαρμογή της κοινοτικής νομοθεσίας στο εσωτερικό της δίκαιο.

Γενικά

Με τις προτεινόμενες διατάξεις, τροποποιείται από 1.1.15 ο τόπος φορολόγησης των τηλεπικοινωνιακών, ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών ή ηλεκτρονικών υπηρεσιών που παρέχονται σε μη υποκείμενους στο φόρο (π.χ. ιδιώτες). Οι εν λόγω υπηρεσίες φορολογούνται στον τόπο εγκατάστασης του λήπτη, ακόμη και στην περίπτωση που ο παρέχων τις υπηρεσίες δεν είναι εγκατεστημένος στον ίδιο τόπο. Αυτό σημαίνει ότι οι υποκείμενοι στο φόρο θα πρέπει να επιβάλλουν ΦΠΑ σύμφωνα με τους συντελεστές που ισχύουν στο κράτος μέλος εγκατάστασης του λήπτη και να αποδίδουν το φόρο στο κράτος αυτό.

Για τη διευκόλυνση των υποχρεώσεων των εν λόγω υποκειμένων στο φόρο, καθιερώνονται δύο ειδικά καθεστώτα, με βάση τα οποία οι υποκείμενοι μπορούν να υποβάλλουν μία ενιαία δήλωση ΦΠΑ, με την οποία θα αποδίδουν το φόρο που οφείλεται σε όλα τα κράτη μέλη και όχι μεμονωμένες δηλώσεις σε κάθε κράτος μέλος που οφείλεται ο φόρος. Η δήλωση αυτή, η οποία περιέχει αναλυτικά στοιχεία για το φόρο που οφείλεται σε κάθε κράτος μέλος κατανάλωσης, υποβάλλεται στο κράτος μέλος εγκατάστασης του υποκειμένου, όταν πρόκειται για εγκατεστημένο εντός της Ένωσης και σε ένα κράτος μέλος επιλογής τους όταν πρόκειται για εγκατεστημένους εκτός της Ένωσης.

Το κράτος μέλος που λαμβάνει τη δήλωση ενημερώνει τα υπόλοιπα κράτη μέλη, στα οποία οφείλεται φόρος και αποδίδει τα οφειλόμενα ποσά σε κάθε κράτος μέλος.

Στόχος των προτεινόμενων διατάξεων είναι η διασφάλιση των εσόδων των κρατών μελών και η εξασφάλιση της ουδετερότητας του φόρου, καθώς ο φόρος καταβάλλεται στο κράτος μέλος της πραγματικής κατανάλωσης των υπηρεσιών αυτών και με τους συντελεστές που εφαρμόζονται στο κράτος μέλος αυτό.

Παράγραφος 1

Αντικαθίσταται η παρ. 13 του άρθρου 14 του Κώδικα ΦΠΑ (ν. 2859/2000). Με τη νέα διάταξη προβλέπεται ότι ο τόπος φορολογίας των τηλεπικοινωνιακών, ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών ή ηλεκτρονικών υπηρεσιών που παρέχονται σε μη υποκείμενους στο φόρο, είναι ο τόπος εγκατάστασης του λήπτη μη υποκείμενου στο φόρο, ανεξάρτητα από την εγκατάσταση που παρέχοντος (εντός ή εκτός της Ένωσης).

Παράγραφος 2

Καταργούνται οι περιπτώσεις θ) και ι) της παρ. 14 του άρθρου 14 του Κώδικα ΦΠΑ που αφορούν τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες και ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές υπηρεσίες, καθώς οι υπηρεσίες αυτές περιλαμβάνονται πλέον στην παρ. 13 του άρθρου αυτού.

Παράγραφος 3

Αντικαθίστανται οι παράγραφοι 15 και 16 του άρθρου 14 του Κώδικα ΦΠΑ.

Με τη νέα παράγραφο 15 περιορίζεται το πεδίο φορολόγησης υπηρεσιών στην Ελλάδα με βάση το κριτήριο της χρήσης και εκμετάλλευσης, ενώ προβλέπεται επίσης ότι με βάση το κριτήριο αυτό δεν φορολογούνται στην Ελλάδα οι μεταφορές αγαθών που πραγματοποιούνται εκτός της Ένωσης.

Με την περίπτωση α' της παραγράφου αυτής προβλέπεται ότι, η μίσθωση μεταφορικών μέσων και λοιπών κινητών ενσώματων αγαθών και η παροχή τηλεπικοινωνιακών, ραδιοτηλεοπτικών και ηλεκτρονικών υπηρεσιών, οι οποίες φορολογούνται εκτός Ένωσης , σύμφωνα με τις διατάξεις των παραγράφων 12,14.ζ και 13, αντίστοιχα, φορολογούνται τελικά στην Ελλάδα στην περίπτωση που η χρήση και εκμετάλλευση αυτών πραγματοποιείται στο εσωτερικό της χώρας. Για τις μισθώσεις μεταφορικών μέσων και λοιπών κινητών αγαθών η χρήση και εκμετάλλευση θεωρείται ότι πραγματοποιείται στην Ελλάδα στην περίπτωση που τα εν λόγω μισθωμένα αγαθά χρησιμοποιούνται στο εσωτερικό της χώρας. Για τις τηλεπικοινωνιακές, ραδιοτηλεοπτικές και ηλεκτρονικές υπηρεσίες το κριτήριο της χρήσης και εκμετάλλευσης θεωρείται ότι καλύπτεται στην περίπτωση που ο λήπτης της υπηρεσίας βρίσκεται στο εσωτερικό της χώρας κατά το χρόνο της παροχής.

Με την περίπτωση β' προβλέπεται ότι οι υπηρεσίες μεταφοράς αγαθών, που κατ' αρχήν υπάγονται σε ΦΠΑ στην Ελλάδα βάσει των διατάξεων της παραγράφου 2.α’, δεν φορολογούνται τελικά στην Ελλάδα, στην περίπτωση που οι υπηρεσίες αυτές εκτελούνται υλικά εξ ολοκλήρου εκτός Ένωσης.

Με τη νέα παράγραφο 16 του άρθρου 14 προβλέπεται ότι με αποφάσεις του Υπουργού Οικονομικών ορίζεται ο τρόπος για την απόδειξη ότι τα προβλεπόμενα στην παράγραφο 15 κριτήρια για τη χρήση και εκμετάλλευση των υπηρεσιών πληρούνται, καθώς και κάθε άλλο διαδικαστικό θέμα και λεπτομέρεια για την εφαρμογή του άρθρου 14.

Παράγραφος 4

Καταργείται το άρθρο 35.α και προστίθενται νέα άρθρα 47.α, 47.β και 47.γ στον Κώδικα ΦΠΑ. Τα νέα άρθρα αφορούν στην εφαρμογή Ειδικών καθεστώτων για μη εγκατεστημένους υποκείμενους στο φόρο που παρέχουν τηλεπικοινωνιακές, ραδιοτηλεοπτικές και ηλεκτρονικές υπηρεσίες σε μη υποκείμενους στο φόρο που είναι εγκατεστημένοι εντός της Ένωσης , μέσω της Μικρής Μονοαπευθυντικής Θυρίδας (Mini One-Stop-Shop). Η χρησιμοποίηση των καθεστώτων αυτών από τους υποκείμενους στο φόρο είναι προαιρετική.

Ειδικότερα:

α) Άρθρο 47.α: Στο άρθρο αυτό περιλαμβάνονται γενικοί ορισμοί για την εφαρμογή των ειδικών καθεστώτων των άρθρων 47. β και 47.γ.

β) Άρθρο 47.β: Με το άρθρο αυτό καθιερώνεται ειδικό καθεστώς για την απόδοση του φόρου που οφείλεται για τις ανωτέρω υπηρεσίες που παρέχονται από μη εγκατεστημένους στην Κοινότητα υποκείμενους στο φόρο. Πρόκειται για τη δυνατότητα καταβολής του οφειλόμενου φόρου μέσω μιας μοναδικής εγγραφής (λήψη ΑΦΜ/ΦΠΑ) σε ένα κράτος μέλος (κράτος εγγραφής), με τη χρήση του οποίου οι μη εγκατεστημένοι υποκείμενοι υποβάλλουν ενιαία δήλωση για τις πράξεις που πραγματοποιούν σε όλα τα κ-μ της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προσδιορίζοντας τον οφειλόμενο σε κάθε κράτος μέλος φόρο (κράτος κατανάλωσης). Το κ-μ εγγραφής διανέμει στη συνέχεια σε κάθε κ-μ κατανάλωσης τον φόρο που έχει δηλωθεί για λογαριασμό του.
Δεδομένου ότι το νέο καθεστώς καλύπτει, τόσο τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες, όσο και τις τηλεπικοινωνιακές και ραδιοτηλεοπτικές υπηρεσίες, καταργείται το άρθρο 35α του Κώδικα ΦΠΑ, το οποίο κάλυπτε μόνο τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες.

γ) Άρθρο 47.γ: Με το άρθρο αυτό καθιερώνεται ειδικό καθεστώς για την απόδοση του φόρου που οφείλεται για τις ανωτέρω υπηρεσίες που παρέχονται από εγκατεστημένους στην Κοινότητα υποκείμενους στο φόρο, αλλά μη εγκατεστημένους στο κράτος μέλος κατανάλωσης. Ο φόρος καταβάλλεται για όλα τα κ-μ στα οποία παρασχέθηκαν οι υπηρεσίες αυτές με ενιαία δήλωση στο κ-μ στο οποίο ο υποκείμενος στο φόρο έχει την έδρα της οικονομικής του δραστηριότητας και εν ελλείψει τέτοιας έδρας εντός της Ένωσης , στο κ-μ που έχει μόνιμη εγκατάσταση (κράτος εγγραφής), το οποίο στη συνέχεια διανέμει το φόρο στα κράτη μέλη που αντιστοιχεί (κ-μ κατανάλωσης).

Παράγραφος 5

Προστίθεται νέα παράγραφος Ι.α στο άρθρο 30 του Κώδικα ΦΠΑ, με την οποία ρυθμίζεται το δικαίωμα έκπτωσης του ΦΠΑ των σχετικών εισροών που πραγματοποιούν στο εσωτερικό της χώρας οι υποκείμενοι στο φόρο που καταβάλλουν ΦΠΑ εκροών στην Ελλάδα μέσω της ένταξής τους στα ειδικά καθεστώτα των τηλεπικοινωνιακών, ραδιοτηλεοπτικών και ηλεκτρονικών υπηρεσιών άλλων κρατών μελών.

Συγκεκριμένα, προβλέπεται ότι ο ΦΠΑ των εν λόγω εισροών δεν εκπίπτεται, αλλά επιστρέφεται τόσο στους υποκείμενους που είναι εγκατεστημένοι εκτός Ένωσης, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 34, παρ. 8, χωρίς να απαιτείται η πλήρωση της προϋπόθεσης περί αμοιβαιότητας που προβλέπεται από τις διατάξεις αυτές, όσο και στους υποκείμενους που είναι εγκατεστημένοι σε άλλο κράτος μέλος, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 34, παρ. 2, επίσης χωρίς να πληρούνται σι προϋποθέσεις που τίθενται στις διατάξεις αυτές. Δικαίωμα έκπτωσης παρέχεται μόνο στην περίπτωση υποκειμένων εγκατεστημένων σε άλλο κράτος μέλος, εφόσον έχουν λάβει ΑΦΜ/ ΦΠΑ στην Ελλάδα για άλλες φορολογητέες πράξεις που πραγματοποιούν στο εσωτερικό της χώρας, οπότε η έκπτωση των εισροών του ειδικού καθεστώτος ασκείται με τη δήλωση ΦΠΑ που υποβάλλεται για τις άλλες πράξεις.

Επί του άρθρου 2

Προκειμένου να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας, με την προτεινόμενη ρύθμιση προβλέπεται η επέκταση έως και την 31.12.2015 της ρυθμίσεως της παραγράφου 2 του άρθρου 5 του ν.4244/2014 (Α' 60) , καθώς και της περίπτωσης 2 της υποπαραγράφου ΙΑ.2 της παραγράφου ΙΑ του άρθρου πρώτου του ν.4254/2014 (Α1 85), που προστέθηκε με την παράγραφο 2β του άρθρου 181 του ν.4270/2014 (Α' 143).

Επί του άρθρου 3

Κατόπιν της σύστασης με τον Ν. 4305/2014 (Α' 237) της Γενικής Γραμματείας Οικονομικής Πολιτικής και της διοικητικής υπαγωγής σε αυτή της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικής Πολιτικής, καθίσταται αναγκαία για λόγους εύρυθμης λειτουργίας του Υπουργείου Οικονομικών η ορθολογικότερη κατανομή των αρμοδιοτήτων χάραξης, εκτέλεσης και παρακολούθησης της εθνικής οικονομικής πολιτικής αλλά και των ευρύτερων οριζόντιων των δημοσιονομικών και διαρθρωτικών επιχειρησιακών σχεδίων, μέσω της σχετικής τροποποίησης του π.δ. 111/2014 (Α' 178) που εισάγεται με τις ρυθμίσεις των παραγράφων 1 έως 6.
Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις των παραγράφων 7 έως 8 διευθετούνται διαδικαστικά θέματα των εκτάκτων ελέγχων, της δημοσιονομικής διόρθωσης και των πράξεων καταλογισμού. Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις, οι οποίες έχουν καταστεί αναγκαίες μετά την κατάργηση της Οικονομικής Επιθεώρησης και την απονομή νέων αρμοδιοτήτων στη Διεύθυνση Εκτάκτων και Ειδικών Ελέγχων, διασφαλίζεται η συνεχής και απρόσκοπτη λειτουργία των υπηρεσιών και των συλλογικών οργάνων του Υπουργείου, ενώ συγχρόνως μειώνονται τα διοικητικά βάρη. Αντιμετωπίζονται επίσης λάθη που εκ παραδρομής εισήχθησαν στο πδ 111/2014.

Επί του άρθρου 4 

Επί της παραγράφου 1

Κατόπιν της σύστασης με τον νόμο 4305/2014 (Α' 237) της Γενικής Γραμματείας Οικονομικής Πολιτικής και της διοικητικής υπαγωγής σε αυτή της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικής Πολιτικής, υπερκείμενης διεύθυνσης της Διεύθυνσης Χρηματοοικονομικής Πολιτικής με αρμοδιότητα -μεταξύ άλλων, και όπως προβλέπεται στο άρθρο 29 του Π.Δ. 111/2014 (Α' 178) την παροχή πλήρους ενημέρωσης στον Πρόεδρο της Επιτροπής Στρατηγικής του άρθρου 9 του Ν. 3691/2008, αλλά και την παρακολούθηση της εύρυθμης λειτουργίας των φορέων του χρηματοοικονομικού τομέα, καθίσταται αναγκαία για λόγους ασφάλειας δικαίου, η τροποποίηση της περίπτωσης α' του άρθρου 9§2 του ν.3691/2008, της περίπτωσης 1.2. της Υποπαραγράφου ΙΓ.3 του Άρθρου 1 του ν. 4152/2013, καθώς και της τρίτης παραγράφου της περίπτωσης iν. του άρθρου 1§1 του ν. 4224/2013, έτσι ώστε οι αρμοδιότητες που προβλέπονται στις ως άνω διατάξεις να ασκούνται από τον Γενικό Γραμματέα Οικονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομικών. Η εν λόγω τροποποίηση παρίσταται επιβεβλημένη για λόγους ορθής εκπροσώπησης του Υπουργείου Οικονομικών σε συλλογικά κυβερνητικά όργανα και διυπουργικές επιτροπές από τον αρμόδιο Γενικό Γραμματέα Οικονομικής Πολιτικής ο οποίος προΐσταται διοικητικά και έχει την εποπτεία της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικής Πολιτικής, ήτοι της καθ' ύλη αρμόδιας Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικής Πολιτικής τόσο των θεμάτων που άπτονται του άρθρου 9 του ν.3691/2008, όσο και των θεμάτων του Κυβερνητικού Συμβουλίου Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους όπως περιγράφονται στις διατάξεις του ν. 4224/2013.

Επί της παραγράφου 2

Κατόπιν της σύστασης με τον Ν. 4305/2014 (Α' 237) της Γενικής Γραμματείας Οικονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομικών και της διοικητικής υπαγωγής σε αυτή της Κεντρικής Μονάδας Κρατικών Ενισχύσεων του Υπουργείου Οικονομικών, καθίσταται αναγκαία για λόγους ασφάλειας δικαίου ως προς την στελέχωσή της και εύρυθμης λειτουργίας της εν λόγω Μονάδας η τροποποίηση της παραγράφου Α1 του άρθρου 124 του πδ. 111/2014 ( Α' 107) προκειμένου να μην υπάρχει αλληλοεπικάλυψη διατάξεων του ως άνω π.δ. με αυτές του ν. 4152/2013 και ειδικότερα της ΥΠΟΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ Β.3. «ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ» που ορίζει την διαδικασία πλήρωσης της θέσης του Προϊσταμένου της Μονάδας με βαθμό Διευθυντή.

Επί του άρθρου 5

Με την παράγραφο 1 ορίζεται ότι το κοινωφελές Ίδρυμα με την επωνυμία «Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης» διέπεται αποκλειστικά από τις διατάξεις της συστατικής του πράξης και από τις διατάξεις του άρθρου 59 του ν.4182/2013 κατά το μέρος που αναφέρονται ειδικά στην υποβολή και έγκριση των προϋπολογισμών και απολογισμών του από το Υπουργείο Οικονομικών. Τέλος, προβλέπεται ότι εντός τριών μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος το Ίδρυμα υποχρεούται να προβεί σε ανάλογη τροποποίηση του Οργανισμού του.
Με την παράγραφο 2 ρυθμίζονται θέματα στελέχωσης της Μόνιμης Ελληνικής Αντιπροσωπείας στις Βρυξέλλες.

Επί του άρθρου 6

Με την προτεινόμενη ρύθμιση ορίζεται ο χρόνος έναρξης ισχύος των προτεινόμενων ρυθμίσεων.

Β. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ

Άρθρο 1

Ενσωμάτωση του άρθρου 5 της Οδηγίας 2008/8/ΕΚ του Συμβουλίου της Ε.Ε.

1. Η παράγραφος 13 του άρθρου 14, του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας, ο οποίος κυρώθηκε με το νόμο 2859/2000 (ΦΕΚ 248 Α'), όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:
«13. Παροχή τηλεπικοινωνιακών, ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών και ηλεκτρονικά παρεχόμενων υπηρεσιών σε μη υποκείμενους στο φόρο
Ο τόπος παροχής τηλεπικοινωνιακών, ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών και ηλεκτρονικά παρεχόμενων υπηρεσιών, ιδίως εκείνων που προβλέπονται στο Παράρτημα VII, προς μη υποκείμενο στο φόρο:
α) Είναι το εσωτερικό της χώρας, εφόσον ο λήπτης μη υποκείμενος στο φόρο είναι εγκατεστημένος ή έχει τη μόνιμη κατοικία ή τη συνήθη διαμονή του στο εσωτερικό της χώρας.
β) Δεν είναι το εσωτερικό της χώρας, εφόσον ο λήπτης μη υποκείμενος στο φόρο είναι εγκατεστημένος ή έχει τη μόνιμη κατοικία ή τη συνήθη διαμονή του εκτός του εσωτερικού της χώρας.
Το γεγονός ότι ο παρέχων την υπηρεσία και ο λήπτης επικοινωνούν μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου δεν σημαίνει υποχρεωτικά ότι πρόκειται για υπηρεσία παρεχόμενη ηλεκτρονικά.»

2. Οι περιπτώσεις θ) και ι) της παραγράφου 14 του άρθρου 14 του Κώδικα ΦΠΑ καταργούνται.

3. Οι παράγραφοι 15 και 16 του άρθρου 14 του Κώδικα ΦΠΑ αντικαθίστανται ως εξής:
«15. Τόπος παροχής ορισμένων υπηρεσιών για την αποφυγή διπλής φορολόγησης, μη φορολόγησης ή στρεβλώσεων του ανταγωνισμού
Με σκοπό την αποφυγή διπλής φορολόγησης, μη φορολόγησης ή την αποφυγή στρεβλώσεων του ανταγωνισμού:
α) Για τις υπηρεσίες για τις οποίες ο τόπος παροχής είναι εκτός Ένωσης σύμφωνα με τις διατάξεις των παραγράφων 12, 13 και 14, περ. ζ', ο τόπος παροχής είναι το εσωτερικό της χώρας, στην περίπτωση που η χρήση και εκμετάλλευση των υπηρεσιών αυτών πραγματοποιείται στο εσωτερικό της χώρας. Ειδικότερα για τις υπηρεσίες μίσθωσης μεταφορικών μέσων και ενσώματων κινητών αγαθών, η χρήση και εκμετάλλευση θεωρείται ότι πραγματοποιείται στο εσωτερικό της χώρας κατά το μέρος που τα μισθωμένα αγαθά χρησιμοποιούνται στο εσωτερικό της χώρας. Για τις υπηρεσίες της παραγράφου 13, η χρήση και εκμετάλλευση θεωρείται ότι πραγματοποιείται στο εσωτερικό της χώρας, εφόσον κατά το χρόνο παροχής ο λήπτης της υπηρεσίας βρίσκεται στην Ελλάδα.
β) Για τις υπηρεσίες μεταφοράς αγαθών σε υποκείμενους στο φόρο, για τις οποίες ο τόπος παροχής είναι το εσωτερικό της χώρας με βάση την παρ. 2, περίπτωση α, ο τόπος παροχής θεωρείται ότι είναι εκτός Ένωσης στην περίπτωση που οι υπηρεσίες αυτές εκτελούνται υλικά εξ' ολοκλήρου εκτός Ένωσης.
16. Με αποφάσεις του Υπουργού Οικονομικών εξειδικεύονται περαιτέρω τα κριτήρια χρήσης και εκμετάλλευσης, που προβλέπονται στην παράγραφο 15, ορίζεται ο τρόπος απόδειξης της πλήρωσης των κριτηρίων αυτών, καθώς και ρυθμίζεται κάθε διαδικαστικό θέμα και λεπτομέρεια για την εφαρμογή του άρθρου αυτού.»

4. Το άρθρο 35α καταργείται και προστίθενται τα άρθρα 47α, 47β και 47γ, ως εξής:

«Άρθρο 47α
Γενικοί ορισμοί για την εφαρμογή των ειδικών καθεστώτων φορολόγησης των τηλεπικοινωνιακών, ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών ή ηλεκτρονικών υπηρεσιών σύμφωνα με τα άρθρα 47β και 47γ

Για τους σκοπούς εφαρμογής των άρθρων 47β και 47γ, νοούνται ως:
α) «τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες», «ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές υπηρεσίες», οι υπηρεσίες που προβλέπονται στην παράγραφο 13 του άρθρου 14,
β) «ηλεκτρονικές υπηρεσίες» και «ηλεκτρονικά παρεχόμενες υπηρεσίες», οι υπηρεσίες που προβλέπονται στην παράγραφο 13 του άρθρου 14, ιδίως του Παραρτήματος VII, του Κώδικα ΦΠΑ,
γ) «κράτος μέλος κατανάλωσης», το κράτος μέλος στο οποίο θεωρείται ότι πραγματοποιείται η παροχή των τηλεπικοινωνιακών, ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών ή ηλεκτρονικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 13 του άρθρου 14,
δ) «δήλωση ΦΠΑ», η ενιαία δήλωση που περιλαμβάνει τις απαραίτητες πληροφορίες για τον προσδιορισμό του ποσού του ΦΠΑ που οφείλεται σε κάθε κράτος μέλος.

Άρθρο 47β
Ειδικό καθεστώς για τηλεπικοινωνιακές, ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές ή ηλεκτρονικές υπηρεσίες που παρέχονται από υποκείμενους στο φόρο μη εγκατεστημένους εντός της Ένωσης.

1. Για τους σκοπούς του παρόντος καθεστώτος, νοούνται ως:
α) «μη εγκατεστημένος στην Ένωση υποκείμενος στο φόρο», ο υποκείμενος στο φόρο που δεν έχει την έδρα της οικονομικής δραστηριότητας του ούτε διαθέτει μόνιμη εγκατάσταση στο έδαφος της Ένωσης και δεν απαιτείται να εγγράφει, για σκοπούς ΦΠΑ, σε οποιοδήποτε κράτος μέλος της Ένωσης,
β) «κράτος μέλος εγγραφής», το κράτος μέλος το οποίο επιλέγει ο μη εγκατεστημένος υποκείμενος στο φόρο για να δηλώσει την έναρξη της δραστηριότητάς του ως υποκείμενου στο φόρο στο έδαφος της Ένωσης, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος καθεστώτος.
2. Επιτρέπεται σε κάθε μη εγκατεστημένο στην Ένωση υποκείμενο στο φόρο που παρέχει τηλεπικοινωνιακές, ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές ή ηλεκτρονικές υπηρεσίες σε μη υποκείμενους στο φόρο που είναι εγκατεστημένοι ή έχουν τον τόπο της κατοικίας τους ή της συνήθους διαμονής τους στην Ελλάδα ή σε οποιοδήποτε άλλο κράτος μέλος, να χρησιμοποιεί το παρόν ειδικό καθεστώς και να επιλέγει ως κράτος εγγραφής την Ελλάδα. Το ειδικό καθεστώς ισχύει υποχρεωτικά για το σύνολο των ανωτέρω υπηρεσιών που πραγματοποιούνται εντός της Ένωσης.
3. Ο υποκείμενος της παραγράφου 2 υποχρεούται να υποβάλλει με ηλεκτρονικά μέσα δηλώσεις έναρξης της δραστηριότητάς του, ως υποκείμενου στο φόρο, μεταβολής ή παύσης όταν δεν πληροί πλέον τις προϋποθέσεις για την υπαγωγή του στο ειδικό αυτό καθεστώς σύμφωνα με τις διατάξεις της περίπτωσης α) της παραγράφου 1.
4. Οι πληροφορίες που πρέπει να παρέχει ο υποκείμενος στο φόρο κατά την έναρξη της δραστηριότητάς του, περιλαμβάνουν τα ακόλουθα στοιχεία:
α) το ονοματεπώνυμο ή την επωνυμία του, β) την ταχυδρομική διεύθυνσή του,
γ) τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις και ιστοσελίδες που διαθέτει στο διαδίκτυο, δ) τυχόν αριθμό φορολογικού μητρώου που του χορηγήθηκε στη χώρα του και
ε) δήλωση ότι δεν διαθέτει ΑΦΜ/ΦΠΑ εντός της Ένωσης.
Ο εν λόγω υποκείμενος υποχρεούται να δηλώνει κάθε αλλαγή των ανωτέρω στοιχείων.
5. Μετά την υποβολή της δήλωσης έναρξης δραστηριότητας, χορηγείται στον εν λόγω υποκείμενο στο φόρο ατομικός αριθμός φορολογικού μητρώου ΦΠΑ με το πρόθεμα EU, ο οποίος του κοινοποιείται με ηλεκτρονικά μέσα. Τα εν λόγω πρόσωπα καταχωρούνται σε ειδικό μητρώο που τηρείται για το παρόν καθεστώς, στο οποίο καταχωρούνται και οι αντίστοιχοι ΑΦΜ που έχουν χορηγηθεί από τα άλλα κράτη μέλη, τα οποία έχουν επιλεγεί ως κράτη εγγραφής. Οι εν λόγω υποκείμενοι στο φόρο δεν έχουν υποχρέωση ορισμού φορολογικού αντιπροσώπου, ούτε στην Ελλάδα, ούτε στα λοιπά κράτη μέλη στα οποία παρέχουν τις συγκεκριμένες υπηρεσίες.
6. Ο υποκείμενος της παραγράφου 2 διαγράφεται από το ειδικό μητρώο, εάν:
α) γνωστοποιήσει ο ίδιος ότι δεν παρέχει πλέον υπηρεσίες που καλύπτονται από το καθεστώς,
β) μπορεί με άλλο τρόπο να συναχθεί ότι η φορολογητέα του δραστηριότητα έχει τερματισθεί,
γ) δεν πληροί πλέον τις απαραίτητες προϋποθέσεις που του επιτρέπουν να χρησιμοποιεί το ειδικό καθεστώς και
δ) συστηματικά δεν συμμορφώνεται με τους κανόνες που διέπουν το καθεστώς αυτό.
7. Ο υποκείμενος της παραγράφου 2 υποβάλλει, με ηλεκτρονικό τρόπο, δήλωση ΦΠΑ για κάθε ημερολογιακό τρίμηνο και μέχρι την 20*ι ημέρα του μήνα που ακολουθεί το τρίμηνο, είτε έχουν παρασχεθεί υπηρεσίες που καλύπτονται από το καθεστώς, είτε όχι.
Στη δήλωση αναγράφεται ο αριθμός φορολογικού μητρώου που του έχει χορηγηθεί και, για κάθε κράτος μέλος κατανάλωσης στο οποίο οφείλεται ΦΠΑ, η συνολική αξία, χωρίς το ΦΠΑ, των εν λόγω υπηρεσιών που πραγματοποιήθηκαν κατά τη φορολογική περίοδο, ανά συντελεστή ΦΠΑ που ισχύει σε κάθε κράτος μέλος, και το ποσό του αντίστοιχου φόρου, καθώς και το συνολικό ποσό του φόρου που οφείλεται.
Η δήλωση ΦΠΑ συμπληρώνεται σε ευρώ. Εάν η παροχή των υπηρεσιών έχει πραγματοποιηθεί σε άλλα νομίσματα, κατά τη συμπλήρωση της δήλωσης λαμβάνεται υπόψη η συναλλαγματική ισοτιμία που ισχύει την τελευταία ημέρα της φορολογικής περιόδου, σύμφωνα με τη σχετική δημοσίευση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, ή εάν δεν υπήρξε δημοσίευση τη συγκεκριμένη ημέρα, η ισοτιμία που δημοσιεύεται την επόμενη ημέρα.
8. Ο φόρος καταβάλλεται συγχρόνως με την υποβολή της δήλωσης και το αργότερο κατά την εκπνοή της προθεσμίας υποβολής της. Η καταβολή γίνεται σε ευρώ, σε τραπεζικό λογαριασμό που ορίζεται ειδικά για το σκοπό αυτό και τηρείται στην Τράπεζα της Ελλάδος, με αναφορά στη σχετική δήλωση ΦΠΑ.
9. Ο υποκείμενος της παραγράφου 2 δεν έχει δικαίωμα έκπτωσης του φόρου εισροών που κατέβαλε στην Ελλάδα. Ο φόρος αυτός επιστρέφεται σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 8, του άρθρου 34 του Κώδικα ΦΠΑ, χωρίς να απαιτείται η πλήρωση του όρου περί αμοιβαιότητας που περιλαμβάνεται στην παράγραφο αυτή.
10. Ο υποκείμενος της παραγράφου 2 υποχρεούται να καταχωρίζει με επαρκείς λεπτομέρειες στα λογιστικά βιβλία τα στοιχεία των πραγματοποιούμενων συναλλαγών που καλύπτονται από το παρόν ειδικό καθεστώς, ώστε να μπορούν οι φορολογικές αρχές της Ελλάδος και των λοιπών κρατών μελών κατανάλωσης να επαληθεύουν την ακρίβεια της δήλωσης ΦΠΑ.
11. Η αρμόδια για τη διαχείριση του καθεστώτος Υπηρεσία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών υποχρεούται για:
α) την ηλεκτρονική παραλαβή των δηλώσεων της παραγράφου 3, 
β) την επαλήθευση της εγκυρότητας των στοιχείων του δηλούντος, 
γ) τη χορήγηση και κοινοποίηση του ατομικού αριθμού φορολογικού μητρώου ΦΠΑ,
δ) την ηλεκτρονική παραλαβή των δηλώσεων ΦΠΑ, 
ε) την επιβεβαίωση καταβολής του οφειλόμενου φόρου,
στ) την κατανομή στα άλλα κράτη μέλη του φόρου που τους αναλογεί, με βάση τα στοιχεία των δηλώσεων και του λογαριασμού που προβλέπεται στην παράγραφο 8,
ζ) την παροχή στα άλλα κράτη μέλη πληροφοριών που αφορούν την εγγραφή, διαγραφή/εξαίρεση από το καθεστώς, την υποβολή δηλώσεων και την καταβολή του φόρου, για την επαλήθευση της κατάστασης των υποκείμενων στο φόρο και της ακρίβειας των συναλλαγών που καλύπτονται από το παρόν ειδικό καθεστώς,
η) τη διαχείριση των πληροφοριών και των δηλώσεων που διαβιβάζονται από τα άλλα κράτη μέλη τα οποία έχουν επιλέξει ως κράτος εγγραφής οι μη εγκατεστημένοι στην Ένωση υποκείμενοι στο φόρο, καθώς και το συντονισμό των ενεργειών που απαιτούνται για τον έλεγχο της ορθής απόδοσης του φόρου.
12. Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων ορίζονται οι διαδικασίες εγγραφής και διαγραφής ή εξαίρεσης από το ειδικό καθεστώς, ο τρόπος υποβολής της δήλωσης ΦΠΑ και το περιεχόμενό της, ο τρόπος καταβολής του οφειλόμενου φόρου καθώς και της απόδοσης αυτού στα άλλα κράτη μέλη, οι πληροφορίες των τηρούμενων λογιστικών καταχωρήσεων, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα για τη λειτουργία του παρόντος ειδικού καθεστώτος.
13. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών δημιουργούνται οι αντίστοιχοι κωδικοί του Κρατικού Προϋπολογισμού και οι λογαριασμοί καταθέσεων στην Τράπεζα της Ελλάδος και ορίζεται κάθε άλλο σχετικό με τη διαχείριση πληρωμών θέμα, τόσο για υποκείμενους στο φόρο που επιλέγουν ως κράτος εγγραφής την Ελλάδα, όσο και για αυτούς που εγγράφονται σε άλλο κράτος μέλος.

Άρθρο 47γ
Ειδικό καθεστώς για τηλεπικοινωνιακές, ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές ή ηλεκτρονικές υπηρεσίες που παρέχονται από υποκείμενους στο φόρο εγκατεστημένους εντός της Ένωσης αλλά μη εγκατεστημένους στο κράτος
μέλος κατανάλωσης.

1. Για τους σκοπούς του παρόντος καθεστώτος, νοούνται ως:
α) «υποκείμενος στο φόρο μη εγκατεστημένος στο κράτος {ιέλος κατανάλωσης», ο υποκείμενος στο φόρο που έχει την έδρα της οικονομικής δραστηριότητάς του ή μόνιμη εγκατάσταση εντός της Ένωσης , αλλά δεν έχει την έδρα της οικονομικής δραστηριότητάς του ούτε μόνιμη εγκατάσταση στο έδαφος του κράτους μέλους κατανάλωσης.
β) «κράτος μέλος εγγραφής», το κράτος μέλος στο οποίο βρίσκεται η έδρα της οικονομικής δραστηριότητας του υποκείμενου στο φόρο και, εάν ο υποκείμενος στο φόρο δεν έχει την έδρα της οικονομικής δραστηριότητάς του εντός της Ένωσης, το κράτος μέλος στο οποίο έχει μόνιμη εγκατάσταση.
Στην περίπτωση που ο υποκείμενος στο φόρο δεν έχει την έδρα της οικονομικής δραστηριότητάς του στην Ένωση, αλλά διαθέτει περισσότερες από μία μόνιμες εγκαταστάσεις εντός της Ένωσης, κράτος μέλος εγγραφής είναι το κράτος μέλος με μόνιμη εγκατάσταση, στο οποίο ο υποκείμενος στο φόρο δηλώνει ότι θα κάνει χρήση του ειδικού καθεστώτος. Ο υποκείμενος στο φόρο δεσμεύεται από την απόφασή του αυτή για το συγκεκριμένο ημερολογιακό έτος και για τα δύο επόμενα ημερολογιακά έτη.

2. Κάθε υποκείμενος στο φόρο που έχει την έδρα της οικονομικής του δραστηριότητας στο εσωτερικό της χώρας, ο οποίος παρέχει τηλεπικοινωνιακές, ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές ή ηλεκτρονικές υπηρεσίες σε μη υποκείμενους στο φόρο που είναι εγκατεστημένοι ή έχουν τον τόπο κατοικίας τους ή της συνήθους διαμονής τους σε άλλο κρότος μέλος εντός του οποίου δεν διαθέτει εγκατάσταση, μπορεί να χρησιμοποιεί το παρόν ειδικό καθεστώς, που ισχύει για το σύνολο των ανωτέρω υπηρεσιών. Η ανωτέρω δυνατότητα παρέχεται και σε κάθε υποκείμενο, ο οποίος δεν διαθέτει έδρα εντός Ένωσης, αλλά διαθέτει μόνιμη εγκατάσταση στο εσωτερικό της χώρας και σε περίπτωση που διαθέτει εγκαταστάσεις και σε άλλα κράτη μέλη, εφόσον επιλέξει για την εγγραφή του στο ειδικό καθεστώς την Ελλάδα. Το ειδικό καθεστώς δεν ισχύει για τις παροχές των ανωτέρω υπηρεσιών που πραγματοποιούνται εντός κράτους μέλους, στο οποίο ο υποκείμενος στο φόρο διαθέτει εγκατάσταση.

3. Ο υποκείμενος στο φόρο της παραγράφου 2 υποχρεούται να υποβάλλει, με ηλεκτρονικά μέσα, δήλωση έναρξης της δραστηριότητάς του που υπάγεται στο ειδικό αυτό καθεστώς, μεταβολής ή παύσης της δραστηριότητας αυτής όταν δεν πληροί πλέον τις προϋποθέσεις για την υπαγωγή του στο παρόν ειδικό καθεστώς.
Ο εν λόγω υποκείμενος χρησιμοποιεί τον αριθμό φορολογικού μητρώου ΦΠΑ, που του έχει ήδη χορηγηθεί για την εκπλήρωση των υποχρεώσεών του στα πλαίσια του κανονικού καθεστώτος. Τα εν λόγω πρόσωπα καταχωρούνται σε ειδικό μητρώο που τηρείται για το παρόν καθεστώς.

4. Ο υποκείμενος της παραγράφου 2 διαγράφεται από το ειδικό μητρώο, εάν:
α) γνωστοποιήσει ο ίδιος ότι δεν παρέχει πλέον υπηρεσίες που καλύπτονται από το παρόν καθεστώς,
β) μπορεί με άλλο τρόπο να συναχθεί ότι οι φορολογητέες του δραστηριότητες που υπάγονται στο ειδικό αυτό καθεστώς έχουν τερματισθεί, γ) δεν πληροί πλέον τις προϋποθέσεις για την υπαγωγή του στο παρόν ειδικό καθεστώς,
δ) συστηματικά δεν συμμορφώνεται με τους κανόνες που αφορούν το ειδικό αυτό καθεστώς.

5. Ο υποκείμενος της παραγράφου 2 υποβάλλει με ηλεκτρονικό τρόπο δήλωση ΦΠΑ για κάθε ημερολογιακό τρίμηνο και μέχρι την 20η ημέρα του μήνα που ακολουθεί το τρίμηνο, είτε έχουν παρασχεθεί υπηρεσίες που καλύπτονται από το καθεστώς, είτε όχι.
Στη δήλωση περιλαμβάνεται ο αριθμός φορολογικού μητρώου που του έχει χορηγηθεί και, για κάθε κράτος μέλος κατανάλωσης, στο οποίο οφείλεται ΦΠΑ, η συνολική αξία, χωρίς το ΦΠΑ, των εν λόγω υπηρεσιών που πραγματοποιήθηκαν κατά τη φορολογική περίοδο, ανά συντελεστή ΦΠΑ που ισχύει σε κάθε κράτος μέλος, και το ποσό του αντίστοιχου φόρου, καθώς και το συνολικό ποσό του φόρου που οφείλεται.
Εάν ο υποκείμενος της παραγράφου 2 διαθέτει μια ή περισσότερες μόνιμες εγκαταστάσεις σε άλλα κράτη μέλη, από τις οποίες παρέχονται υπηρεσίες που εντάσσονται στο παρόν ειδικό καθεστώς, στη δήλωση ΦΠΑ, εκτός από τις παραπάνω πληροφορίες, περιλαμβάνεται διακεκριμένα και η συνολική αξία των υπηρεσιών αυτών από κάθε κράτος μέλος εγκατάστασης και για κάθε κράτος μέλος κατανάλωσης μαζί με τον αριθμό φορολογικού μητρώου ΦΠΑ ή τον αριθμό φορολογικής εγγραφής της εγκατάστασης.
Η δήλωση ΦΠΑ συμπληρώνεται σε ευρώ. Εάν η παροχή των υπηρεσιών έχει πραγματοποιηθεί σε άλλα νομίσματα, κατά τη συμπλήρωση της δήλωσης λαμβάνεται υπόψη η συναλλαγματική ισοτιμία που ισχύει την τελευταία ημέρα της φορολογικής περιόδου, σύμφωνα με τη σχετική δημοσίευση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, ή εάν δεν υπήρξε δημοσίευση τη συγκεκριμένη ημέρα, η ισοτιμία που δημοσιεύεται την επόμενη ημέρα.

6. Ο φόρος καταβάλλεται συγχρόνως με την υποβολή της δήλωσης και το αργότερο κατά την εκπνοή της προθεσμίας υποβολής της. Η καταβολή γίνεται σε ευρώ, σε τραπεζικό λογαριασμό που ορίζεται ειδικά για το σκοπό αυτό και τηρείται στην Τράπεζα της Ελλάδος, με αναφορά στη σχετική δήλωση ΦΠΑ.

7. Ο υποκείμενος της παραγράφου 2 υποχρεούται να καταχωρίζει με επαρκείς λεπτομέρειες στα λογιστικά βιβλία τα στοιχεία των πραγματοποιούμενων συναλλαγών που καλύπτονται από το παρόν ειδικό καθεστώς, ώστε να μπορούν οι φορολογικές αρχές των κρατών μελών κατανάλωσης να επαληθεύουν την ακρίβεια της δήλωσης ΦΠΑ.
Οι καταχωρίσεις διατίθενται ηλεκτρονικά, ύστερα από αίτηση, στο κράτος μέλος κατανάλωσης και στη φορολογική διοίκηση της Ελλάδος και φυλάσσονται για διάστημα 10 ετών, που αρχίζει από τις 31 Δεκεμβρίου του έτους, κατά το οποίο πραγματοποιήθηκε η παροχή των υπηρεσιών.

8. Η αρμόδια για τη διαχείριση του καθεστώτος Υπηρεσία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών, υποχρεούται για:
α) την ηλεκτρονική παραλαβή των δηλώσεων της παραγράφου 3,
β) την ηλεκτρονική παραλαβή των δηλώσεων ΦΠΑ,
γ) την επιβεβαίωση καταβολής του οφειλόμενου φόρου,
δ) την κατανομή στα άλλα κράτη μέλη του φόρου που τους αναλογεί, με βάση τα στοιχεία των δηλώσεων και του λογαριασμού που προβλέπεται στην παράγραφο 6,
ε) την παροχή στα άλλα κράτη μέλη πληροφοριών που αφορούν την εγγραφή, διαγραφή/εξαίρεση από το καθεστώς, την υποβολή δηλώσεων και την καταβολή του φόρου, για την επαλήθευση της κατάστασης των υποκείμενων στο φόρο και της ακρίβειας των συναλλαγών που καλύπτονται από το παρόν ειδικό καθεστώς,
στ) τη διαχείριση των πληροφοριών και των δηλώσεων που διαβιβάζονται από τα άλλα κράτη μέλη για υποκείμενους στο φόρο που έχουν εγγράφει στο ειδικό καθεστώς, καθώς και το συντονισμό των ενεργειών που απαιτούνται για τον έλεγχο της ορθής απόδοσης του φόρου.

9. Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων ορίζονται οι διαδικασίες εγγραφής και διαγραφής ή εξαίρεσης από το ειδικό καθεστώς, ο τρόπος υποβολής της δήλωσης ΦΠΑ και το περιεχόμενό της, ο τρόπος καταβολής του οφειλόμενου φόρου καθώς και της απόδοσης αυτού στα άλλα κράτη μέλη, οι πληροφορίες των τηρούμενων λογιστικών καταχωρήσεων καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα για τη λειτουργία του παρόντος ειδικού καθεστώτος

10. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών δημιουργούνται οι αντίστοιχοι κωδικοί του Κρατικού Προϋπολογισμού και οι λογαριασμοί καταθέσεων στην Τράπεζα της Ελλάδος και ορίζεται κάθε άλλο σχετικό με τη διαχείριση πληρωμών θέμα, τόσο για υποκείμενους στο φόρο που εγγράφονται στο ειδικό καθεστώς στην Ελλάδα, όσο και για αυτούς που εγγράφονται σε άλλο κράτος μέλος.»

5. Στο άρθρο 30 προστίθεται παράγραφος Ι.α, ως εξής:
«Ι.α. Δικαίωμα έκπτωσης δεν παρέχεται για εισροές που αφορούν πράξεις που πραγματοποιούνται από υποκείμενους στο φόρο που εντάσσονται σε ανάλογα των άρθρων 47β και 47γ ειδικά καθεστώτα των άλλων κρατών μελών.
Ειδικότερα:
α) Στην περίπτωση υποκειμένων που εντάσσονται σε ανάλογο του άρθρου 47β ειδικό καθεστώς άλλου κράτους μέλους, ο ΦΠΑ των εν λόγω εισροών επιστρέφεται σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 8 του άρθρου 34 και χωρίς να απαιτείται η πλήρωση του όρου περί αμοιβαιότητας που περιλαμβάνεται στην παράγραφο αυτή.
β) Στην περίπτωση υποκειμένων που εντάσσονται σε ανάλογο του άρθρου 47γ ειδικό καθεστώς άλλου κράτους μέλους, ο ΦΠΑ των εν λόγω εισροών επιστρέφεται σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 34 και χωρίς την πλήρωση των προϋποθέσεων που ορίζονται στην παράγραφο αυτή. Στην περίπτωση που ο υποκείμενος στο φόρο, εκτός από τις πράξεις που πραγματοποιεί σύμφωνα με το καθεστώς αυτό διαθέτει ΑΦΜ/ΦΠΑ στην Ελλάδα για άλλες πράξεις που δεν εντάσσονται στο καθεστώς, η έκπτωση του φόρου των εν λόγω εισροών πραγματοποιείται με τη δήλωση ΦΠΑ που υποβάλλεται για τις άλλες πράξεις.»

6. Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου ισχύουν από 1.1.2015.

Άρθρο 2 

Ρυθμίσεις για την Ε.Α.Β. Α.Ε.

1. Στην παράγραφο 2 του άρθρου 5 του ν.4244/2014 (Α7 60), οι λέξεις «μέχρι τις 31.12.2014» αντικαθίστανται με τις λέξεις «μέχρι τις 31.12.2015».
2. Στο τρίτο εδάφιο της περίπτωσης 2 της υποπαραγράφου ΙΑ.2 της παραγράφου ΙΑ του άρθρου πρώτου του ν.4254/2014 (Α'85), που προστέθηκε με την παράγραφο 2β του άρθρου 181 του ν. 4270/2014 (Α' 143), οι λέξεις «μέχρι και τις 31.12.2014» αντικαθίστανται με τις λέξεις «μέχρι τις 31.12.2015».

Άρθρο 3

Τροποποιήσεις του π.δ.111/2014 (Α 178)

1. Στην περίπτωση στν της παρ. 2 του άρθρου 2 του π.δ. 111/2014 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών» (Α' 178) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει προστίθεται υποπερίπτωση γγ) που έχει ως εξής: "Μονάδα Επιχειρησιακού Σχεδιασμού".

2. Ο τίτλος «Γενική Γραμματεία Δημοσιονομικής Πολιτικής, Γενική Διεύθυνση Οικονομικής Πολιτικής και Κεντρική Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων» του Κεφαλαίου Γ’ του π.δ.111/2014, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει αλλάζει σε «Γενική Γραμματεία Δημοσιονομικής Πολιτικής και Γενική Γραμματεία Οικονομικής Πολιτικής».

3. Το άρθρο 23 του π.δ. 111/2014 αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 23
Βασική διάρθρωση της Γενικής Γραμματείας Δημοσιονομικής Πολιτικής και της Γενικής Γραμματείας Οικονομικής Πολιτικής
1. Η Γενική Γραμματεία Δημοσιονομικής Πολιτικής αποτελείται από τις παρακάτω υπηρεσίες:
(α) Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικής Πολιτικής και Προϋπολογισμού
(β) Γενική Διεύθυνση Θησαυροφυλακίου και Δημοσίου Λογιστικού
(γ) Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων
(δ) Γενική Διεύθυνση Χορήγησης Συντάξεων Δημοσίου Τομέα
2 Η Γενική Γραμματεία Οικονομικής Πολιτικής αποτελείται από τις παρακάτω υπηρεσίες:
(α) Γενική Διεύθυνση Οικονομικής Πολιτικής (β) Κεντρική Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων (γ) Μονάδα Επιχειρησιακού Σχεδιασμού»

4. Μετά το άρθρο 24 του π.δ. 111 /2014 προστίθεται άρθρο 24Α ως εξής:
«24Α Μονάδα Επιχειρησιακού Σχεδιασμού
1. Η Μονάδα Επιχειρησιακού Σχεδιασμού αποτελεί οργανική μονάδα σε επίπεδο Διεύθυνσης, που υπάγεται απευθείας στον Γενικό Γραμματέα Οικονομικής Πολιτικής και οι επιχειρησιακοί της στόχοι είναι οι ακόλουθοι: 
(α) Ο συντονισμός και η παρακολούθηση της ορθής και έγκαιρης εφαρμογής των Δημοσιονομικών και Διαρθρωτικών Επιχειρησιακών Σχεδίων και του Σχεδίου Δράσης του Υπουργείου Οικονομικών.
 (β) Η υποστήριξη της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Οικονομικών αλλά και γενικότερα της χώρας με την παροχή στοιχείων, πληροφοριών και στατιστικών στο πλαίσιο της εφαρμογής των Δημοσιονομικών και Διαρθρωτικών Επιχειρησιακών Σχεδίων.
γ) Ο συντονισμός και η παρακολούθηση όλων των αρμόδιων φορέων για την εφαρμογή των Δημοσιονομικών και Διαρθρωτικών Επιχειρησιακών Σχεδίων.
2. Οι αρμοδιότητες της Υπηρεσίας είναι οι ακόλουθες:
(α) Η υποστήριξη της πολιτικής ηγεσίας σε ό,τι αφορά στον σχεδιασμό, εφαρμογή, παρακολούθηση, αξιολόγηση και επικαιροποίηση των Δημοσιονομικών και Διαρθρωτικών Επιχειρησιακών Σχεδίων καθώς και του Σχεδίου Δράσης του Υπουργείου και των προτεινόμενων σε αυτά μέτρων και δράσεων, σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς.
(β) Ο εντοπισμός καθυστερήσεων, δυσκολιών και προβλημάτων στην υλοποίηση των Δημοσιονομικών και Διαρθρωτικών Επιχειρησιακών Σχεδίων, η εισήγηση τρόπων αντιμετώπισης τους και η επισήμανση παρεμβάσεων για την απρόσκοπτη υλοποίηση των δράσεων σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς.
(γ) Ο συντονισμός των Υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών για τη σύνταξη, κατάρτιση και έγκαιρη υποβολή του Σχεδίου Δράσης του Υπουργείου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις κείμενες διατάξεις και η παρακολούθηση της εφαρμογής του μέσω της συγκέντρωσης στοιχείων.
(δ) Η συμβολή στην κατάρτιση των Προγραμμάτων Σταθερότητας και Ανάπτυξης και των Εθνικών Προγραμμάτων Μεταρρυθμίσεων μέσω της παροχής πληροφόρησης προς τις επισπεύδουσες υπηρεσίες.».

5. α. Η περίπτωση (α) της παραγράφου 1 του άρθρου 26 του π.δ. 111/2014 αντικαθίσταται ως εξής

«Ο προγραμματισμός και εξειδίκευση των στόχων και των κατευθύνσεων της οικονομικής πολιτικής σε εθνικό επίπεδο»,

β. Η περίπτωση (α) της παραγράφου 2 του άρθρου 26 του π.δ. 111/2014 αντικαθίσταται ως εξής: «Τμήμα Α1 - Οικονομικού Προγραμματισμού»,

γ. Η περίπτωση (α) της παραγράφου 3 του άρθρου 26 του π.δ. 111/2014 αντικαθίσταται ως εξής:
«(α) Τμήμα Α' - Οικονομικού Προγραμματισμού
(αα) Ο προγραμματισμός και εξειδίκευση των στόχων και των κατευθύνσεων της οικονομικής πολιτικής σε εθνικό επίπεδο καθώς και η διασύνδεσή τους με τους στόχους του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής και κάθε άλλου στρατηγικού κειμένου πολιτικής που αφορά στην ανάπτυξη, στις μεταρρυθμίσεις ή στη σταθερότητα της ελληνικής οικονομίας.
(ββ) Η παρακολούθηση και η ανάλυση της πορείας και των προοπτικών της ελληνικής και διεθνούς οικονομίας, η επισήμανση και η αξιολόγηση των αποκλίσεων από τους στόχους και η εισήγηση σχετικά με τη λήψη των μέτρων που ενδείκνυνται για την επίτευξη της κυβερνητικής πολιτικής. Η διερεύνηση και ανάλυση των εναλλακτικών δυνατοτήτων που υπάρχουν σχετικά με την επιλογή μέτρων οικονομικής πολιτικής.
(γγ) Η γνωμοδότηση αναφορικά με τους ετήσιους και μεσοπρόθεσμους στόχους της οικονομικής πολιτικής, προκειμένου να λαμβάνονται αποφάσεις πολιτικής για την επίτευξη ικανοποιητικού ρυθμού ανόδου της οικονομίας, την αύξηση της απασχόλησης, τη συγκράτηση του πληθωρισμού σε ανεκτά επίπεδα, η βελτίωση της κατανομής του εισοδήματος και η εξισορρόπηση του ισοζυγίου πληρωμών.
(δδ) Η αξιολόγηση των οικονομικών συνεπειών υιοθετούμενων μέτρων οικονομικής πολιτικής σε επιμέρους τομείς της ελληνικής οικονομίας.
(εε) Η συγκέντρωση και ανάλυση των διαθέσιμων στατιστικών πληροφοριών σχετικών με την εξέλιξη του Πρωτογενούς, Δευτερογενούς και Τριτογενούς Τομέα της οικονομίας, η παρακολούθηση των τάσεων/εξελίξεων των τομέων αυτών και ο καθορισμός του πλαισίου βασικών στόχων οικονομικής πολιτικής, σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία.
(στστ) Η πρόβλεψη των μακροχρονίων δεδομένων της ελληνικής οικονομίας όπως ιδίως μελλοντικές ανειλημμένες ασφαλιστικές υποχρεώσεις του κράτους, εξυπηρέτηση και αποπληρωμή δημοσίου χρέους.».

δ. Η υποπερίπτωση (ιι) της περίπτωσης (β) της παραγράφου 3 του άρθρου 26 του π.δ. 111/2014 αντικαθίσταται ως εξής:
«(ιι) Η σύνταξη κειμένων πολιτικής σχετικά με τα Προγράμματα Σταθερότητας και Ανάπτυξης».

ε. Η υποπερίπτωση (εε) της περίπτωσης (δ) της παραγράφου 3 του άρθρου 26 του π.δ. 111 /2014 αντικαθίσταται ως εξής:
«(εε) Ο συντονισμός, η εποπτεία και η υποβοήθηση της ανάπτυξης των αστικών συνεταιρισμών σύμφωνα με το ν. 1667/86, η υποβολή προτάσεων σε σχετικά θέματα οργάνωσης, λειτουργίας και δράσης τους, η τήρηση μητρώου αστικών συνεταιρισμών, η επεξεργασία και κατάρτιση προτύπων καταστατικών και η προώθηση της συνεταιριστικής εκπαίδευσης και συνεργασίας σε εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο. Η προώθηση της ενδοσυνεταιριστικής και διασυνεταιριστικής συνεργασίας και αλληλεγγύης και η υποβοήθηση των εποπτικών συμβουλίων των συνεταιρισμών όλων των μορφών και βαθμών στην άσκηση των καθηκόντων τους.».
στ. Η υποπερίπτωση (στστ) της περίπτωσης (δ) της παραγράφου 3 του άρθρου 26 του π.δ. 111/2014 καταργείται.

6. Στην υποπαράγραφο 1 της παραγράφου Α του άρθρου 124 του π.δ.111/2014 μετά τη φράση «Στην Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου» προστίθεται η φράση «στην Μονάδα Επιχειρησιακού Σχεδιασμού».

7.α. Στο τέλος της υποπερίπτωσης (γγ) της περίπτωσης (α) της παραγράφου 3 του άρθρου 47 του π.δ.111/2014 (Α' 178) προστίθεται η φράση «και το άρθρο 28 του ν.2470/1997 (Α' 40)».
β. Στο τέλος της υποπερίπτωσης (ζζ) της περίπτωσης (α) και της υποπερίπτωσης (στστ) της περίπτωσης (β) της παραγράφου 3 του άρθρου 47 του π.δ.111/2014 (ΑΊ78) διαγράφονται οι φράσεις «εφαρμοζομένων κατά αναλογία των διατάξεων των άρθρων 16,17,19, 20 και 21 του ν.3492/2006». γ. Στην υποπερίπτωση (ιβιβ) της περίπτωσης (γ) της παραγράφου 3 του άρθρου 47 του π.δ.111/2014 (ΑΊ78), μετά τις λέξεις «του άρθρου 20» προστίθεται η φράση «και της παραγράφου 9 του άρθρου 17»

. Ο τίτλος του άρθρου 42 του ανωτέρω π.δ/τος, καθώς και αυτός του Παραρτήματος I αντικαθίσταται ως εξής: «Υπηρεσίες Δημοσιονομικού Ελέγχου στους νομούς, στις νομαρχίες και στα νπδδ»
β. Η παρ 3 του άρθρου 42 αντικαθίσταται ως εξής: «3. Οι Υ.Δ.Ε. στους νομούς και στις νομαρχίες λειτουργούν σε επίπεδο Τμήματος, πλην των Υ.Δ.Ε. που εδρεύουν σε έδρες Περιφερειών σύμφωνα με το άρθρο 3 του ν. 3852/2010 (Α' 87), καθώς επίσης και των Υ.Δ.Ε. στις νομαρχίες Αθηνών και Πειραιώς, οι οποίες λειτουργούν σε επίπεδο Διεύθυνσης.»

Άρθρο 4

Ρυθμίσεις θεμάτων Γενικής Γραμματείας Οικονομικής Πολιτικής

1. α. Στην περίπτωση α' της παραγράφου 2 του άρθρου 9 του ν.3691/2008 (Α' 166) αντικαθίστανται οι λέξεις «του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών» με τις λέξεις: «Οικονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομικών».
β. Στην περίπτωση 1.2. της Υποπαραγράφου ΙΓ.3 του Άρθρου 1 του ν. 4152/2013 (Α' 107) αντικαθίστανται οι λέξεις «του Υπουργείου Οικονομικών» με τις λέξεις: «Οικονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομικών».
γ. Στην υποπερίπτωση α) της περίπτωσης 1 της Υποπαραγράφου Β.5 του Άρθρου 1 του ν.4152/2013 (Α' 107) αντικαθίστανται οι λέξεις «του Υπουργείου Οικονομικών» με τις λέξεις: «Οικονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομικών».
δ. Στην τρίτη παράγραφο της περίπτωσης ΐν. της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του ν.4224/2013 (Α' 288), μετά τις λέξεις «για τις δράσεις που θα ακολουθήσουν.» προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Προκειμένου για το Υπουργείο Οικονομικών, αρμόδιος Γενικός Γραμματέας θεωρείται ο Γενικός Γραμματέας Οικονομικής Πολιτικής.».

2. α. Στο τέλος της παραγράφου Α1 του άρθρου 124 του π.δ. 111/2014 ( Α' 107), όπως ισχύει προστίθεται εδάφιο που έχει ως εξής : «με την επιφύλαξη της περίπτωσης 1 της ΥΠΟΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ Β.3. του ν. 4152/2013 (Α' 107)».
β. Η διάταξη της παρούσας ισχύει από την έναρξη ισχύος του π.δ.111/2014.

Άρθρο 5 

Λοιπές διατάξεις

1. Το κοινωφελές Ίδρυμα με την επωνυμία «Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης», το οποίο συνεστήθη με την υπ'αριθμ.116.850/11-3-1996 πράξη του Συμβολαιογράφου Αθηνών Ιωάννου Κουγκούλου, όπως δημοσιεύθηκε στο υπ'αριθμ.87/16.4.1966 ΦΕΚ τ.Α' , διέπεται αποκλειστικά από τις διατάξεις της συστατικής του πράξης και από τις διατάξεις του άρθρου 59 του ν.4182/2013 κατά το μέρος που αναφέρονται ειδικά στην υποβολή και έγκριση των προϋπολογισμών και απολογισμών του από το Υπουργείο Οικονομικών. Εντός τριών μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος το Ίδρυμα υποχρεούται να προβεί σε ανάλογη τροποποίηση του Οργανισμού του.
2. Στην παράγραφο 8 του άρθρου. 74 του ν.3566/2007 μετά τη φράση «πρώτου και δεύτερου βαθμού» προστίθεται η φράση « , της Τράπεζας της Ελλάδος».

Άρθρο 6 

Έναρξη ισχύος

Οι διατάξεις των άρθρων 1 έως 5 ισχύουν από την δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός εάν διαφορετικά ορίζεται σε επιμέρους διατάξεις.

Αθήνα, 22 Δεκεμβρίου 2014

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΚΙΚΑΣ ΧΑΡΔΟΥΒΕΛΗΣ
ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ
ΥΓΕΙΑΣ ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ
ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΒΡΟΥΤΣΗΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!